Beautiful Words


✿..Saya minta kepada Allah setangkai bunga yang segar, DIA bagi saya kaktus berduri..saya minta kupu-kupu yang cantik, diberi ulat berbulu..saya sedih & kecewa..namun kemudiannya, kaktus itu berbunga..indah sekali dan ulat itupun bertukar menjadi kupu-kupu yang cantik..✿

“Itulah jalan Allah..indah pada masanya, Allah TIDAK MEMBERI apa yang kita HARAPKAN tapi DIA beri apa yang kita PERLUKAN..kadangkala kita sedih, kecewa, terluka…tapi jauh di atas segalanya DIA sedang MENGATURKAN yang TERBAIK dalam kehidupan kita…”

‎”Ya Allah, dunia yang Engkau hamparkan ini indah, tetapi durinya sering menusuk. Nikmat yang Kau berikan takkan dapat untukku menghitungnya. Tetapi ya Allah, hambaMu ini sering alpa dan terlena dg buaian mimpi yang tak sudah. Ya Allah, ujian yang Engkau berikan terasa begitu menyakitkan, kadangkala ianya menguji kesabaran dan keimananku yang terkadang menipis, setipis kulit bawang. Ya Allah, jika ini ujian yang pantas untukku lalui, bantulah aku. Agar aku tidak tersasar dari jalanMu. Agar aku bisa bersyukur dengan ujianMu ini ya Allah… Aamiiin …..”
Buat kita yang sedang diuji, bersabarlah, sesungguhnya Allah bersama-sama kita. Percayalah, Allah mendengar segala tangisan dan kesedihan kita. Ingatlah ujian Allah ini bukan satu penyiksaan, tetapi hakikatnya engkaulah insan yang terpilih. Engkaulah insan yang layak menerima rahmat dan keridhaanNya, sekiranya engkau sabar dan ridha…. Insya Allah …..

Selalu Ada rencana Indah Untukmu
Sang Kuasa selalu punya rencana indah untuk kita umatNya
Sesekali langsung membahagiakan hati…
Terkadang sejenak bertentangan dengan harap
Kau hanya perlu mensyukuri dan merenungi
Usah kau terus mempertanyakan, buang semua logika
Berdoalah senantiasa… dan syukuri baik buruk yang kau rasa
Saat kau berniat baik dan meminta yang terbaik, itulah yang kan Dia beri
Terkadang seketika… seringkali harus lalui hari yang menguji hati
Selalu ada rencana indah untukmu
Walau seringkali kau melupakanNya
Selalu ada rencana indah bagimu
Jika kau terus meminta padaNya

“Wahai diriku, bersabarlah..janganlah berputus asa dalam kehidupan ini. Allah itu dekat, terlalu dekat dari urat lehermu. Jika engkau tidak mendapat apa yang engkau inginkan mungkin Allah akan menggantikan engkau sesuatu pengganti yang lebih baik.” Allah tahu, tetapi engkau tidak tahu apa yang ada di depanmu. Kesatlah air matamu itu, gantikannya dengan senyuman penawar hati di setiap musibah itu. selalulah menyebut Alhamdulillah….Wahai diriku, Allah sayang padamu, Dia tahu apa saja keburukan dan kebaikan untukmu, jadi terimalah seadanya takdir PenciptaMu itu. Yakini dan berdoa agar diberikan terbaik dalam hidupmu dan itulah yang terbaik apabila terjadi sesuatu ketetapan”

Manakala kegalauan menghampiri dirimu, jangan pernah engkau biarkan ia menetap lama di hatimu. Sungguh, tiada satu pun manfaat darinya. Karena dengannya akan memunculkan rasa putus asa, yang akan selalu menghiasi dan menjadikannya kita menjadi kerdil.

Kemantapan hati harus selalu senantiasa kita kedepankan yakni dengan untaian dzikir kepada Sang Pencipta.

Allah swt berfirman : yaitu orang – orang yang beriman dan hati mereka menjadi tentram dengan mengingat Allah. Ingatlah, hanya dengan dzikirlah ( mengingat Allah ) hati menjadi tentram { QS Ar Rad : 28 }

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

w

Connecting to %s